مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 10:352023-02-08پزشكي

نظام سلامت مازندران در مسیر بین المللی شدن


تحولات بهداشت و درمان مازندران پس از انقلاب اسلامی شگفت انگیز و خیره کننده است و این استان سودای بین المللی سازی خدمات را دارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: نظام بهداشت و درمان مازندران نیز همانند دیگر بخش ها پس از انقلاب شکوهمند اسلامی تحولی شگرف یافت در حالی که قبل از انقلاب بسیاری از مناطق استان از داشتن یک درمانگاه ساده محروم بود امروز این استان پیشتاز طرح های ملی نظیر پزشک خانواده است.

در رژیم منحوس گذشته در مراکز درمانی مناطق مختلف کشور از جمله مازندران پزشکان بیگانه و خارجی حضور داشتند و امروز در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، بسیاری از بیماران از مناطق مختلف جهان برای درمان به ایران و مازندران سفر می کنند و این استان در توریست سلامت نیز در منطقه سرآمد است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در سال 1367 موجودیت یافت پیش از آن اولین سنگ بنای دانشگاه با راه اندازی آموزشگاه عالی مامایی ساری در سال 1354 و توسعه آن در سال 1365 به عنوان اولین مرکز آموزشی حوزه درمانی، گذاشته شد.

این آموزشگاه در سال 1367 به دانشکده پرستاری و مامایی نسیبه ساری ارتقا یافت، پس از آن بود که دانشکده پزشکی بابل در سال 64، دانشکده پزشکی ساری در سال 67 و دانشکده پزشکی گرگان در سال 71 تأسیس شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام سلامت مازندران در مسیر بین المللی شدن

نظام سلامت مازندران در مسیر بین المللی شدن