مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 10:002023-02-08بين الملل

تداوم جنجال آفرینی آمریکا؛ جلسه با دیپلمات های 40 کشور درباره بالن چینی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، ایالات متحده درباره بالن چین که وارد حریم هوایی آمریکا شد با دیپلمات های خارجی از 40 کشور در واشنگتن و پکن جلساتی برگزار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد دولت آمریکا و دیپلمات ها سه شنبه (هشتم فوریه) گفتند که ایالات متحده درباره بالن جاسوسی چین که اواخر ژانویه وارد حریم هوایی آمریکا شد با دیپلمات های خارجی از 40 کشور در واشنگتن و پکن جلساتی برگزار کرده است.

  مقام آمریکایی مذکور گفت که وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا دوشنبه به حدود 150 دیپلمات خارجی در 40 سفارتخانه اطلاع رسانی کرد و در پکن هم در روزهای دوشنبه و سه شنبه سفارت آمریکا دیپلمات های خارجی را برای ارائه یافته های واشنگتن درباره این بالن جمع کرد.

  این مقام ارشد دولت آمریکا گفت: می خواهیم اطمینان یابیم تا جای ممکن کشورهای سراسر جهان را که ممکن است در معرض چنین عملیات هایی باشند، در جریان قرار می دهیم .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، جلسات شرمن ابتدا توسط روزنامه واشنگتن پست گزارش شد اما وزارت خارجه آمریکا بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.

  چین گفته که این بالن، بالن هواشناسی بود که از مسیر خود منحرف و وارد حریم هوایی آمریکا شد که اتفاقی غیرمنتظره و نادر بود و واکنش آمریکا در سرنگونی آن را محکوم کرد و آن را بیش از حد خوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم جنجال آفرینی آمریکا؛ جلسه با دیپلمات های 40 کشور درباره بالن چینی

تداوم جنجال آفرینی آمریکا؛ جلسه با دیپلمات های 40 کشور درباره بالن چینی