مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 09:302023-02-08سياسي

برچسب علم وارداتی به علوم اجتماعی نمی چسبد


عضو هیات علمی جامعه شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه نظریه ها در علوم اجتماعی در سطح کلان مطرح می شوند اما در حوزه پژوهش، مدل نظری و تجربی وجود دارد، - گفت: برچسبی که به علوم اجتماعی می خورد که علمی وارداتی است، کارایی ندارد و از نظر آکادمیک کنار می رود و رد می شود.

دکتر علی عربی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سیاست گذاری های کلان، بودجه ای برای پژوهش تخصیص داده شده و در همه رشته ها و تخصص ها از جمله علوم اجتماعی نیز این پژوهش ها انجام می شود اما اینکه این تحقیقات چقدر مساله محور پیش می روند و کاربرد دارند، نیاز به آسیب شناسی عمیق دارد.

وی در خصوص جایگاه علوم اجتماعی در ایران ادامه داد: اگر بخواهیم علم را مانند کالا در نظر بگیریم، اولا تمام علوم وارداتی هستند و برای بسیاری از کشورها این گونه است و این موضوع نیز تنها مختص علوم اجتماعی نیست.

با توجه به عدم شناختی که از علوم اجتماعی وجود دارد، فکر می شود این علوم وارداتی است و در نیمکره غربی برای آن نظریه پردازی شده، پس می گویند به درد ما نمی خورد! برچسب وارداتی که به علوم اجتماعی زده اند، رد شده است عضو هیات علمی جامعه شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نظریه ها در علوم اجتماعی در سطح کلان مطرح می شوند اما در حوزه پژوهش، مدل نظری و تجربی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برچسب علم وارداتی به علوم اجتماعی نمی چسبد

برچسب علم وارداتی به علوم اجتماعی نمی چسبد