مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 09:002023-02-08پزشكي

مکمل ها نباید جایگزین دریافت مواد غذایی شوند


یک متخصص تغذیه ضمن هشدار در خصوص مصرف خودسرانه مکمل ها، گفت: مکمل ها همانطور که از اسم آنها مشخص است تکمیل کننده هستند و نباید جایگزین دریافت مواد غذایی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غزاله اسلامیان اظهار کرد: افرادی که دچار بیماری، کمبود ماده مغذی یا آلرژی غذایی نیستند و از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنند، نیازی به دریافت مکمل های مولتی ویتامین مینرال ندارند.

به گفته وی، در برخی افراد طبق نظر پزشک ممکن است نیاز به تجویز مکمل یک یا چند ماده مغذی خاص و یا حتی مولتی ویتامین مینرال باشد.

اسلامیان، دوران نوزادی، کودکی و بارداری، ابتلاء به بیماری های مزمن (دیابت، نارسایی کلیوی و …)، ابتلاء به آلرژی های غذایی، ابتلاء به سو تغذیه، برخی افراد گیاهخوار، برخی ورزشکاران، افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه را از جمله مواردی عنوان کرد که با تجویز پزشک ممکن است مصرف مکمل ها ضرورت داشته باشد.

اسلامیان قطره حاوی ویتامین های A و D را اولین مکملی دانست که بر اساس دستورالعمل کشوری برای نوزادان پس از تولد تجویز می شود و یادآور شد: قطره آهن نیز با شروع تغذیه تکمیلی برای کودکان آغاز می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مکمل ویتامین D را تنها مکملی عنوان کرد که برای اکثر افراد جامعه (پس از انجام آزمایش و سنجش سطح سرمی آن)تجوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکمل ها نباید جایگزین دریافت مواد غذایی شوند

مکمل ها نباید جایگزین دریافت مواد غذایی شوند