مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 08:502023-02-08اقتصادي

«سرمسجد» مسجدسلیمان اعتبار گرفت


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مسجدسلیمان از اختصاص 180 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای مرمت جبهه جنوبی «صفه سرمسجد» این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مسجدسلیمان از اختصاص 180 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای مرمت جبهه جنوبی صفه سرمسجد این شهرستان خبر داد.

ایوب سلطانی در گفت وگو با ایسنا گفت: این منابع اعتباری برای مرمت کلی نیست بلکه فقط برای مرمت جبهه جنوبی آتشکده سرمسجد در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به آسیب شناسی این اثر تاریخی برای مرمت مجدد گفت: همچنین بعد از آسیب شناسی برای تکمیل طرح مرمتی سرمسجد برنامه ریزی هایی انجام شده و حدود 600 میلیون اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

سلطانی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که 600 میلیون اعتبار تعیین شده هنوز به اداره این شهرستان تخصیص نیافته تا کارهای مرمتی اجرایی شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آتشکده یا معبد سرمسجد یکی از مهمترین مکان های تاریخی و باستانی استان خوزستان است که در شمال شرقی شهر مسجدسلیمان قرار دارد.

پیشتر در ایسنا: این آتشکده که متعلق به قرون هفتم و هشتم قبل از میلاد است به دستور یکی از پادشاهان بزرگ هخامنشی احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سرمسجد» مسجدسلیمان اعتبار گرفت

«سرمسجد» مسجدسلیمان اعتبار گرفت