مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 08:452023-02-08پزشكي

انتقال بیماری های روانی زلزله به نسل های آینده


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: آسیب های روانی ناشی از زلزله را مخرب تر از خود زمین لرزه دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمید سوری، با اشاره به اینکه تبعات ناشی از زلزله از خود زلزله جدی تر است، اظهار کرد: اثرات مخرب اجتماعی، روانی و بافت محیطی ناشی از زلزله در صورت عدم تأمین نیازها می تواند سالیان سال باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه اثرات زلزله حتی در نسل های بعدی هم کاملاً مشهود است اضافه کرد: فرزندان در خانواده ای به دنیا می آیند که اثرات سو زلزله را با خود حمل می کنند و قطعاً کودکان نیز از فضای روانی حاصل شده متأثر می شوند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماری های روانی و بیولوژیک به دلیل ماهیت خود قابل انتقال نیستند و در تعریف بیماری های غیر واگیردار می گنجند ولی واقعاً اگر از منظر دیگری نگاه کنیم این بیماری ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و بسیار می تواند برای ظرفیت های مولد جامعه خطرناک باشد.

این استاد دانشگاه کاهش نشاط اجتماعی، افزایش میزان خودکشی، افسردگی، آشفتگی در نظام اجتماعی و اقتصادی را از دیگر عوارض ناشی از زلزله دانست و خاطرنشان کرد: زلزله مانند هر بلای طبیعی دیگر آسیب رسان و غیرقابل اجتناب است؛ این مسئله در نقاط زلزله خیز دنیا همواره بحران می آفریند و برای مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال بیماری های روانی زلزله به نسل های آینده

انتقال بیماری های روانی زلزله به نسل های آینده