مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 08:352023-02-08اقتصادي

نبض کند واحدهای تولیدی بزرگ در پی محدودیت های گازی


واحدهای تولیدی نبض اقتصاد هر کشور هستند و اگر واحدهای تولیدی به هر دلیلی دچار مشکل شوند، اقتصاد کشور نیز با چالش مواجه می شود، در سال جاری و در تابستان برای برخی واحدهای تولیدی در مصرف برق محدودیت هایی ایجاد شد و اکنون در فصل زمستان نیز با محدویت در مصرف گاز مواجه شدند، - خسارت های ناشی از این تعطیلی ها گاهی جبران ناپذیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صنایع فولاد، ذوب آهن و پتروشیمی جزو صنایع مادر در کشور محسوب می شوند و بنابراین اگر خللی در تولید این صنایع ایجاد شود، سایر کارخانجات وابسته که ماده اولیه برای تولید خود را از این واحدها اخذ می کنند به مشکل بر خواهند خورد.

عموما فولاد به دو روش میدرکس و کوره بلند در کشور تولید می شود که تنها 10 درصد این تولید به روش کوره بلند است، کارخانجات فولادی که عمدتا به روش میدرکس تولید می کنند، گاز به عنوان یکی از مواد اولیه آن ها برای تولید محسوب می شود، شاید یکی از دلایلی که واحدهای تولید فولاد بر این مبنا پایه گذاری شدند، به این دلیل است که کشور ایران جزو تولیدکننده های اصلی گاز در جهان محسوب می شود.

از ابتدای آذرماه سال جاری و باتوجه به سرمای بی سابقه در برخی از نقاط کشور سهمیه اختصاص یافته به صنایع فولادی به یک سوم کاهش پیدا کرد و مجدد از ابتدای دی ماه این سهیمه کاهش پیدا کرده است و تولید فو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبض کند واحدهای تولیدی بزرگ در پی محدودیت های گازی

نبض کند واحدهای تولیدی بزرگ در پی محدودیت های گازی