مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 07:402023-02-08اجتماعي

آزمایشگاه سنجش آلودگی آب و هوا در آمل فعال شد


نخستین واحد آزمایشگاه سنجش آلودگی های آب، هوا و خاک در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل راه اندازی و فعال شد.

- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل دیشب در حاشیه این مراسم در خصوص کارکرد این آزمایشگاه، گفت: شهرستان آمل با دارا بودن بیش از 45 درصد صنعت، بیش از 40 درصد معادن فعال مازندران، فعالیت شرکت های معتبر و برند کشوری در این شهرستان، وجود آزمایشگاه سنجش آلودگی هوا و آب از ضروریات بود.

وحید رضاییان افزود: متاسفانه درسال های اخیر و حجم بالای نمونه گیری از آلودگی های ناشی از آب، هوا و خاک در سطح واحدهای تولیدی، صنعتی و معدن شهرستان، که توسط پرسنل اداره حفاظت محیط زیست پایش می شد، به آزمایشگاه های مرکز استان در ساری ارسال می شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه بر بودن ارسال نمونه ها به ساری و مشکلاتی که همزمان در این مسیر وجود داشت، باعث شد تا موافقت ایجاد واحد آزمایشگاهی مستقل در اداره حفاظت محیط زیست آمل از سال 1391 اجرایی شود، تصریح کرد: برای ساخت و تجهیز این آزمایشگاه در فضایی به مساحت 50 مترمربع حدود 8 میلیارد ریال از محل تملک دارایی ها، اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل ادامه داد: با افتتاح این واحد آزمایشگاهی 3 کارشناس در حوزه آزمایشگاهی در این واحد مشغول به کار شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایشگاه سنجش آلودگی آب و هوا در آمل فعال شد

آزمایشگاه سنجش آلودگی آب و هوا در آمل فعال شد