مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 00:052023-02-07بين الملل

انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد می توان بینی آمریکا را به خاک مالید


انقلاب اسلامی به نبردهای نیابتی اکتفا نکرده و مستقیماً با شیطان بزرگ وارد تقابل شده و به جهان ثابت کرده است که می توان بینی آمریکا را به خاک مالید.

- : ایران قبل از انقلاب اسلامی پایگاهی مهم برای آمریکا در منطقه خلیج فارس بود؛ منطقه ای که مهمترین ثروت سرزمینی و فعال ترین اقتصادهای جهان در آن متمرکز است و کنترل آن دستاوردهای بزرگی را برای آمریکایی ها به همراه دارد.

رژیم شاه بازوی آمریکا در این منطقه و ابزاری برای تهدید و سرکوب بود که به وسیله آن برای کشورهای منطقه نقش تعیین می کرد و روزنه ای بود که از طریق آن می شد رضایت و تأیید آمریکا را به دست آورد.

در آن مرحله، اتحاد جماهیر شوروی رؤیای شکستن هژمونی آمریکا و تغییر حاکمیت ایران را به نفع خود در سر می پروراند، اما توانایی و قابلیت وارد شدن به چنین رویارویی را نداشت، همچنین تغییر کامل چهره رژیم در تهران نیز به نفع آن نبود.

در این شرایط و تحت تأثیر فروپاشی اکثر انقلاب هایی که در قرن بیستم در اثر موج سرمایه داری رخ داده بود، انقلاب روح الله با شعار نه شرقی نه غربی از ایران به راه افتاد که از الگوی سنتی که جهان از آغاز قرن بیستم تجربه کرده بود، تبعیت نمی کرد.

به عبارت دیگر، این انقلاب نه حامل ایده های کمونیسم و سوسیالیسم برای زنده نگه داشتن خود بود و نه با موج فزاینده سرمایه داری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد می توان بینی آمریکا را به خاک مالید

انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد می توان بینی آمریکا را به خاک مالید