مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 00:012023-02-07سياسي

روایت ها از رویداد مهمی که آخرین تیر بر پیکره رژیم شاه بود


نوزدهم بهمن ماه سال 57 خبری تیتر یک روزنامه کیهان شد، مردم آن را دهان به دهان به هم رساندند، آخرین روزنه های امید بختیار برای حفظ رژیم شاه به یأس تبدیل شد.

- ، نوزدهم بهمن ماه سال 57، خبری دهان به دهان پیچید، خبری که پایه های انقلاب اسلامی ایران را به تثبیت شدن نزدیک و بختیار را از ادامه فعالیت برای ابقای رژیم شاه ناامید می کرد و اما خبر چه بود؟ بیعت همافران با امام خمینی روز پنجشنبه نوزدهم بهمن 57 هزاران تن از افراد نیروهای مسلح برای نخستین بار به طور جمعی و با اونیفورم نظامی در خیابان ایران و خیابان های مشرف به اقامتگاه امام خمینی رژه رفتند و ایشان به ابراز احساسات آنها پاسخ گفت.

روزنامه کیهان که عکس بزرگی از دیدار نظامیان با امام خمینی را ـ که ارتشیان به حالت احترام نظامی ایستاده بودند ـ چاپ کرد نوشت: در این مراسم از همه نیروها و همچنین همافران شرکت داشتند و مراسم ابراز وفاداری به صورت رژه انجام گرفت.

نیروهای مسلح در این رژه، عکس های امام خمینی و مهندس بازرگان را در دست داشتند و پلاکاردهایی که نشان دهنده رسته و نیروهای مربوطه بود، حمل می کردند.

نظامیان شعار می دادند: ما قطره ای از ارتش تو هستیم، خمینی .

(کیهان 19 / 11 / 57، ص اول) چاپ این عکس و خبر آن بر وحشت سران ارتش افزود و با اینکه هیچ تردیدی در صحت آن نداشتند روابط عمومی ستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت ها از رویداد مهمی که آخرین تیر بر پیکره رژیم شاه بود

روایت ها از رویداد مهمی که آخرین تیر بر پیکره رژیم شاه بود