مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 15:452023-02-07فرهنگي

برگزاری بزرگداشت و نمایشگاه آثار خاندان هراتی در فرهنگستان هنر


نمایشگاهی از 100 اثر از خاندان هراتی به همراه بزرگداشت محمدمهدی هراتی هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی سه شنبه 25 بهمن 1401 در سالن ایرانِ فرهنگستان هنر برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بزرگداشت محمدمهدی هراتی به دبیری علمی مهدی مکی نژاد و دبیری اجرایی مجید جعفری، سه شنبه 25 بهمن 1401، ساعت 14 در سالن ایرانِ فرهنگستان هنر برگزار می شود.

در کنار این مراسم، نمایشگاهی از 100 اثر از خاندان هراتی، شامل آثار محمدمهدی هراتی، حاج محمد هراتی (پدر محمدمهدی هراتی)، الهام هراتی (دبیر هنری نمایشگاه) و شیرین هراتی، در حوزه هایی چون نگارگری، نقاشی، لایه چینی و تصویرسازی پوستر برگزار می شود.

فرهنگستان هنر در راستای سلسله برنامه های بزرگداشت فرهیختگان نام آشنای هنر، این بار به سراغ محمدمهدی هراتی استاد پیشکسوت و خلاق هنرهای تجسمی رفته است.

محمدمهدی هراتی متولد دهه 1320 در قوچان است و پس از تحصیلات مقدماتی در این شهر به تهران آمده و تا مقطع دکتری نقاشی و هنرهای سنّتی در دانشگاه تهران تحصیل کرده است.

وی حدود نیم قرن است که در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، از طراحی، نقاشی سیاه قلم، رنگ روغن، آبرنگ، قطاعی و لایه چینی، نگارگری، رنگ سازی سنّتی، نقاشی روی چوب و قلمدان، نقاشی روی شیشه، سرامیک و چرم، نقاشی با رنگ های لعابی روی کاشی و سرامیک گرفته تا خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری بزرگداشت و نمایشگاه آثار خاندان هراتی در فرهنگستان هنر

برگزاری بزرگداشت و نمایشگاه آثار خاندان هراتی در فرهنگستان هنر