مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 15:402023-02-07سياسي

8-9 ژوئن موعد برگزاری «مجمع بین المللی آستانه» در قزاقستان


وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد این کشور به منظور رسیدگی به چالش های کلیدی جهانی بستر جدید گفت وگو با نام «مجمع بین المللی آستانه» را راه اندازی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان مجمع بین المللی آستانه را برای رسیدگی به چالش های کلیدی جهانی راه اندازی می کند.

نهاد دیپلماتیک قزاقستان اعلام کرد: در حالی که جامعه بین المللی به سمت دوران قطبی شدن فزاینده و تقسیم ژئوپلیتیکی حرکت می کند، قزاقستان به منظور متحد کردن تلاش ها برای رسیدگی به چالش های کلیدی جهانی، یک پلتفرم گفت وگوی جدید – مجمع بین المللی آستانه را راه اندازی می کند.

این مجمع 8-9 ژوئن امسال تحت نظارت قاسم ژامرت تاکایف ، رییس جمهور قزاقستان در آستانه برگزار و سکویی برای گفت وگو بین نمایندگان عالی رتبه دولت های خارجی، سازمان های بین المللی، محافل تجاری و علمی با هدف جستجویی حل چنین مشکلات مانند تغییرات اقلیم، کمبود غذا و امنیت انرژی، برگزار می شود.

تاکایف در سخنانی در مورد راه اندازی مجمع بین المللی آستانه خاطرنشان کرد: امروز، در سرتاسر جهان، با چالش های تاریخی روبرو هستیم که مانند آنها دهه ها و بیش از آن هم ندیده ایم.

این چالش ها فشار بی سابقه ای را بر جامعه بین المللی وارد و خطوط جداکننده جدیدی ایجاد می کند و اصول جهانی سازی و چندجانبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8-9 ژوئن موعد برگزاری «مجمع بین المللی آستانه» در قزاقستان

8-9 ژوئن موعد برگزاری «مجمع بین المللی آستانه» در قزاقستان