مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 15:352023-02-07دانش

2600 نفر از محققان و متخصصان ایرانی دانشگاه های برتر دنیا به کشور بازگشتند


معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور موضوع تسهیل بازگشت و مهاجرت معکوس نخبگان را در دستور کار قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری؛ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری توانست با اجرای موفق برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور نقش اثرگذاری در ترغیب و بازگرداندن نخبگان بازی کند.

این برنامه که یک همکاری مشترک میان مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان است به شکل ‏گیری زیرساختی مناسب و سریع برای استفاده از ظرفیت و توان علمی و فناوری متخصصان ایرانی در حوزه های مختلف تخصصی منجر شده است.

در قالب این برنامه هم اکنون بیش از 10 هزار نفر از متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور جذب شدند و بیش از 2600 نفر از محققان و متخصصان ایرانی دانشگاه های برتر دنیا (بیشتر از کشورهای امریکا، کانادا و کشورهای اروپایی) به کشور بازگشته اند که 19 درصد آنها فارغ التحصیل 20 دانشگاه برتر دنیا (همچون ام آی تی، استنفورد، کمبریج، هاروارد، برکلی، ایلینوی، امپریال کالج، پرینستون، میشیگان، ملی سنگاپور، ای پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2600 نفر از محققان و متخصصان ایرانی دانشگاه های برتر دنیا به کشور بازگشتند

2600 نفر از محققان و متخصصان ایرانی دانشگاه های برتر دنیا به کشور بازگشتند