مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 15:312023-02-07سياسي

واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه نیوکاسل در گلستان آغاز شد


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان گفت: مرحله هفتم طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در طیور روستایی از تاریخ هفدهم بهمن ماه سالجاری و به مدت 45 روز در گلستان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن عبدالوند بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اهمیت بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و بومی، اداره کل دامپزشکی استان گلستان با بکارگیری از توان نیروهای دولتی خود مرحله هفتم طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در طیور روستایی را از تاریخ هفدهم بهمن ماه سالجاری و به مدت 45 روز آغاز کرده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان افزود: نیوکاسل یکی از مهم ترین بیماری های طیور کشور مطرح است و به منظور افزایش سطح ایمنی طیور بومی علیه این بیماری و در نهایت قطع چرخه تکثیر ویروس و انتقال به طیور صنعتی این طرح انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: این عملیات با اولویت روستاهای کانون، پر خطر و پر جمعیت و جلوگیری از سرایت به مرغداری های صنعتی و کمک به معیشت جامعه روستایی به صورت رایگان انجام می شود.

عبدالوند بیان کرد: نیوکاسل از جمله بیماری های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در طیور بومی و صنعت مرغداری به همراه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه نیوکاسل در گلستان آغاز شد

واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه نیوکاسل در گلستان آغاز شد