مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 14:052023-02-07اجتماعي

میزان ذرات آلاینده هوا در ایران 6 برابر میانگین جهانی است!


رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه سال گذشته آلودگی هوا هشت میلیارد دلار خسارت ناشی از مرگ و میر در 27 شهر کشور بر جا گذاشته است، - میزان ذرات آلاینده هوا در ایران 6 برابر میانگین جهانی است! ایسنا/البرز رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه سال گذشته آلودگی هوا هشت میلیارد دلار خسارت ناشی از مرگ و میر در 27 شهر کشور بر جا گذاشته است، گفت: میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در بزرگسالان بالای 30 سال در سال 1400 بیش از 20 هزار نفر بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی قربانی روز سه شنبه 18 بهمن در همایش روز هوای پاک که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، با بیان اینکه آلودگی هوا به تعبیر جهانی به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود، اظهار کرد: سالانه حدود هفت میلیون مرگ زودرس در دنیا به علت انتشار ذرات پی ام 2.

5 اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوا ابرچالشی است که طی چند سال گذشته ایران را درگیر کرده است، گفت: در سال 1400 میانگین سالانه غلظت ذرات پی ام موجود در هوا حدود 30 میکرون در متر مکعب بوده که این شش برابر استانداردهای تعیین شده جهانی است.

وی توضیح داد: در 242 روز از سال گذشته غلظت پی ام 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان ذرات آلاینده هوا در ایران 6 برابر میانگین جهانی است!

میزان ذرات آلاینده هوا در ایران 6 برابر میانگین جهانی است!