مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 14:002023-02-07سياسي

پل خلیج فارس در راستای راهبرد جهانی کردن مناطق آزاد احداث می شود


دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت:عملیات اجرایی پروژه پل خلیج فارس با توجه ویژه آیت الله رییسی، رییس جمهوری و در راستای عملیاتی کردن راهبرد جهانی کردن مناطق آزاد کشور، - آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الله عبدالملکی ظهر سه شنبه در آیین آغاز به کار مجدد اجرای پروژه عظیم پل خلیج فارس اظهار داشت: مناطق آزاد کشور در دولت سیزدهم، دو راهبرد مردمی کردن و جهانی کردن را در دستور کار دارند و احداث پل خلیج فارس نیز در راستای عملیاتی کردن این راهبردهاست.

وی ادامه داد: اجرای کامل چهار رکن طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، شامل احداث پل، توسعه بندر کاوه، احداث بزرگراه و راه آهن در این منطقه برای تکمیل کریدور شمال جنوب دارای اهمیت بالایی است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با اشاره به ظرفیت های بندر کاوه برای پهلوگیری کشتی های تجاری بین المللی، افزود: پس از احداث پل خلیج فارس و توسعه بندر کاوه، بهره مندی از توانمندی این بندر برای تکمیل ظرفیت های تجاری بندر شهید رجایی نیز در دستور کار خواهد بود.

به گفته عبدالملکی؛ عملیات عمرانی پل خلیج فارس و اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی از طریق این پل، با اخذ مجوزهای لازم و رعایت تمامی ملاحظات زیست محیطی اجرا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پل خلیج فارس در راستای راهبرد جهانی کردن مناطق آزاد احداث می شود

پل خلیج فارس در راستای راهبرد جهانی کردن مناطق آزاد احداث می شود