مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 13:402023-02-07پزشكي

لزوم جلب مشارکت خیرین در غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان


رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم جلب مشارکت خیرین و موسسات خیریه برای غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان تاکید کرد.

- رییس گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد لزوم جلب مشارکت خیرین در غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان ایسنا/خوزستان رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم جلب مشارکت خیرین و موسسات خیریه برای غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان تاکید کرد.

دکتر سیما اورنگ در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام ابتلا به سرطان اظهار کرد: سرطان دومین علت مرگ و میر در جهان و مسئول مرگ در سال 2018 است به عبارتی از هر شش مرگ یک مرگ ناشی از ابتلا به سرطان است این در حالی است که در صورت تشخیص زودهنگام سرطان و اجتناب از تأخیر در مراقبت می توان پیشرفت های قابل توجهی در زندگی بیماران سرطانی ایجاد کرد.

هر ماه تاخیر در درمان سرطان، 10 تا 20 درصد مرگ را افزایش می دهد وی افزود: میزان مرگ و میر بیماران در اکثر سرطان ها به ازای هر چهار هفته تاخیر، چه در مورد درمان های جراحی و چه درمان های کمکی شامل شیمی درمانی و رادیوتراپی حدود 10 تا 20 درصد افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم جلب مشارکت خیرین در غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان

لزوم جلب مشارکت خیرین در غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان