مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 13:402023-02-07بين الملل

سلمان رشدی به تور تبلیغی کتاب جدیدش نمی رود


سلمان رشدی پس از مجروح شدن با چاقو برای اولین بار در یک رویداد ادبی در نیویورک دیده شده، گفت خیلی خوش اقبال بوده که از این حمله جان سالم به در برده و به تور تبلیغی کتاب جدیدش نمی رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گاردین، سلمان رشدی در اولین مصاحبه اش که دیروز دوشنبه 17 بهمن در نیویورکر منتشر شد، پس از چندین ضربه چاقو به مدت 6 هفته در بیمارستان بستری بود و پس از آن بینایی یک چشم و حرکت یک دستش را از دست داد.

وی که برای کتاب آیات شیطانی مورد خشم مسلمانان جهان است، به سردبیر مجله نیویورکر دیوید رمنیک گفت تلاش زیادی کرده نقش یک قربانی را نپذیرد.

پیش از حمله ای که به وی شد او نوشتن کتاب جدیدش به نام شهر پیروزی را به پایان برده بود و حالا 6 ماه پس از این رویداد می گوید فقط هادی مطر 24 ساله را مسئول این رویداد می داند.

در حالی که تلاش می شد گفته شود مطر مجری فتوای امام خمینی بوده، رشدی تاکید کرده به نظرش مطر مسئول این حرکت بوده و حتی مسئولان امنیتی مراسم سخنرانی در نیویورک را مقصر نمی داند.

وی در حالی که تاکید کرد بخش اصلی جراحت هایش التیام یافته اند یادآوری کرد قصد ندارد برای تبلیغ کتاب جدیدش به تور معرفی کتاب برود.

شهر پیروزی شانزدهمین رمان رشدی است که از سال 2000 در نیویورک زندگی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلمان رشدی به تور تبلیغی کتاب جدیدش نمی رود

سلمان رشدی به تور تبلیغی کتاب جدیدش نمی رود