مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 13:352023-02-07سياسي

جهان بشریت به امثال آیت الله دهکردی نیاز دارد


مشاور رییس حوزه های علمیه کشور گفت: جهان بشریت به امثال آیت الله دهکردی نیاز دارد، اساتید حوزه و دانشگاه باید در تربیت نسلی همانند این عالم گرانقدر کوشا باشند، - برای این کار نیازمند برنامه های تربیتی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین یدالله شیرمردی 18 بهمن ماه در اولین همایش ملی آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی با اشاره به نقش روحانیت از صدر اسلام تا دوران رضاخان، اظهار کرد: مسئله علم و عالم مسئله اساسی در دین مبین اسلام است و در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و پیامبر اکرم(ص) فرمودند که علما وارثان پیغمبر هستند.

مشاور رییس حوزه های علمیه کشور افزود: نزدیک به 100هزار پیامبر بنی اسراییلی داشتیم و پیامبر فرمودند که جایگاه علمای دین اسلام از این پیامبران بالاتر است، باید از زندگینامه علما در صدا و سیما فیلم ساخته شود، به راحتی نمی توان فردی را در مقام آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی پیدا کرد و باید وی به نسل جوان شناسانده و سریال هایی برای ایشان ساخته شود، شخصیت این عالم فرا ملی است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بخشی از قلمرو بختیاری ها بود و ییلاق و قشلاق بین این دو استان انجام می شد، گفت: سپاه بختیاری به فتوای علما تهران را فتح و مشروطه را بنیان گذاری کردند و این مشروطه زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان بشریت به امثال آیت الله دهکردی نیاز دارد

جهان بشریت به امثال آیت الله دهکردی نیاز دارد