مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 13:052023-02-07سياسي

قیامی که ساختارشکنی کرد، آقایی شان را بر باد داد...


انقلاب اسلامی ایران در زمانی رخ داد که جنگ سرد سخت در جریان بود و کشورهای جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بودند اما ایران پس از انقلاب به هیچ یک از این دو گروه نپیوست و بر اساس اسلام ناب محمدی جمهوری اسلامی را معرفی و به فساد طاغوت پایان داد.

- خبرگزاری فارس- همدان، علی پنبه ای: انقلاب اسلامی ایران در حالی رخ داد که هیچ کس گمان نمی کرد در جزیره ثبات جیمی کارتر، طوفانی به راه افتد.

در آن زمان بنا بر این بود که اگر انقلاب یا تحولی در کشوری رخ می داد از اردوگاه غرب یا شرق کاسته و به اردوگاه دیگری افزوده می شود اما ایران که در دامن غرب بود وقتی خود را رها کرد دیگر در دام هیچ یک از این دو قدرت نیفتاد.

پس از پایان جنگ جهانی دوم متفقین جهان را بین خود تقسیم کردند و بلوک شرق و غرب را به وجود آوردند و هیچ کس گمان نمی کرد که روزی یکی از همین کشورها راه سومی در پیش بگیرد و اندیشه و ایدئولوژی جدیدی به جهان عرضه کند.

بررسی انقلاب اسلامی به دلیل چندجانبه بودن آن در یک مقال کوتاه امکان پذیر نیست و تا امروز مطالعات مختلفی صورت گرفته و کتاب های بسیاری نیز به چاپ رسیده است اما هر سال که از یک رویداد مهمی چون انقلاب اسلامی می گذرد، نیاز به بررسی آن از دیدگاه جدید نیز به وجود می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیامی که ساختارشکنی کرد، آقایی شان را بر باد داد...

قیامی که ساختارشکنی کرد، آقایی شان را بر باد داد...