مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 12:302023-02-07بين الملل

سوءاستفاده داعش از زلزله سوریه و فرار 20 زندانی داعشی


در پی زلزله مهیبی که دیروز، دوشنبه شمال غربی سوریه را لرزاند، زندانیان در شهرک راجو که اکثر آنها عصو داعش هستند، شورش کرده و حدود 20 تن از آنها گریختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل خبرگزاری فرانسه، یک منبع در زندان وابسته به پلیس نظامی در شهر راجو واقع در نزدیکی مرز ترکیه گفت، این زندان حدود 2000 زندانی دارد که حدود 1300 نفر از آنها مظنون به عضویت در داعش هستند.

وی افزود، بر اساس برآوردهای اولیه زندان، حدود 20 نفر از زندان فرار کردند و گمان می رود که آنها زندانی داعش باشند.

به گفته این منبع، در این زندان که تحت کنترل گروه های متحد ترکیه است، پس از وقوع زلزله، زندان راجو هم از این رویداد تاثیر گرفت و زندانیانی که بر سلول هایی از زندان کنترل داشتند، شورش کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس اعلام کرد که نمی تواند اطمینان حاصل کند که آیا زندانیان فرار کرده اند یا خیر، اما شورش را تایید کرد.

گروه امدادرسان موسوم به کلاه سفیدها نیز اعلام کرد، در بخش های تحت کنترل شورشان در شمال غرب سوریه دست کم 733 تن در اثر این زلزله جان باخته و بیش از 2100 تن نیز مجروح شدند.

حادثه رخ داده در شهر راجو بعد از آن رخ داد که ماه دسامبر گروه تروریستی داعش دست به حمله ای علیه یک مجتمع امنیتی در شهر رقه، پایتخت غیررسمی به اصطلاح خلافت سابق داعش در سوریه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوءاستفاده داعش از زلزله سوریه و فرار 20 زندانی داعشی

سوءاستفاده داعش از زلزله سوریه و فرار 20 زندانی داعشی