مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 10:452023-02-07اقتصادي

حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری سیلوی علوفه ای با فرآورده باکتریایی محققان کشور


محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به تولید فرآورده باکتریایی با قابلیت حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری سیلوی علوفه ای شدند که از این محصول با حضور وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر صالحی جوزانی، رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در این باره اظهار کرد: سالانه بیش از سه میلیون دلار انواع فرآورده های باکتریایی سیلوهای علوفه ای وارد کشور می شود که با تجاری سازی فرمولاسیون ارائه شده توسط محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی که حاصل یک دهه تلاش تحقیقاتی است، زمینه تامین این فرآورده ها در داخل کشور فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از حدود 20 میلیون تن علوفه تولیدی در کشور، بیش از 50 درصد (حدود 10 میلیون تن) به صورت سیلویی استفاده می شود که سالانه بین 10 تا 20 درصد این علوفه سیلویی (حدود یک میلیون تن) به دلیل نقص در فعالیت باکتری های اسید لاکتیک موجود در آنها و در نتیجه عدم پایداری و ماندگاری هوازی سیلاژ از بین می رود.

استفاده از باکتری های اسید لاکتیک به عنوان افزودنی به دلیل کاهش جمعیت مخمرها و میکروارگانیسم های هوازی می تواند به افزایش معنی دار ماده خشک و ماندگاری هوازی و کیفیت سیلاژ علوفه ای منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری سیلوی علوفه ای با فرآورده باکتریایی محققان کشور

حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری سیلوی علوفه ای با فرآورده باکتریایی محققان کشور