مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 09:052023-02-07پزشكي

سرطان حاصل آلودگی هوا در اصفهان


سرطان مهمان ناخوانده آلودگی هوا در اصفهان است و امروزه آلاینده ها به عنوان یکی از علل اصلی افزایش انواع سرطان ها به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، بر اساس آمار موجود وزارت بهداشت سرطان روند رو به افزایشی دارد و سالانه 11 هزار بیمار جدید به جمعیت بیماران سرطانی در اصفهان اضافه می شود.

بنابر آخرین آمار ثبت شده در معاونت درمان، بالاترین آمار ابتلاء به سرطان در شهرضا، شاهین شهر و لنجان ثبت شده است و بر اساس آمار سال 96، اصفهان در سرطان پستان جایگاه دوم، سرطان خون جایگاه سوم کشوری و سرطان تیرویید در جایگاه چهارم قرار دارد که طی این سال ها جایگاه اصفهان تغییر کرده و در رتبه های بالاتر قرار گرفته است.

شایع ترین سرطان ها در استان اصفهان سرطان پستان، پروستات، پوست، روده بزرگ و تیرویید ثبت شده و میانگین سن ابتلاء به سرطان 59.

5 سال تخمین زده شده است و مطابق داده های آماری DALY، تنها بر اثر سرطان روده بزرگ در کشور 160 هزار سال عمر مردم ایران به علت مرگ زودرس و ناتوانی ناشی از این سرطان کاهش می یابد.

مقایسه آماری سرطان روده بزرگ در اصفهان با کشور نشان می دهد که از هر صد هزار نفر سالانه 7 نفر از مبتلایان به سرطان روده بزرگ در کشور فوت می کنند که این آمار برای اصفهان 8 نفر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان حاصل آلودگی هوا در اصفهان

سرطان حاصل آلودگی هوا در اصفهان