مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 08:302023-02-07پزشكي

تاثیر مصرف ویتامین C در توقف پیشرفت این بیماری


طبق نتایج یک مطالعه جدید، ویتامین C موجب مرگ سلول های بنیادی معیوب در مغز استخوان می شود.

- جی پلاس، مطالعه جدید محققان دانشگاه نیویورک نشان می دهد دوز بالای ویتامین C احتمالا موجب توقف روند پیشرفت سرطان خون مرگبار می شود.

بهداشت نیوز نوشت؛ به گفته محققان، برخی تغییرات ژنتیکی موجب کاهش توانایی آنزیم موسوم به TET2 در تحریک سلول های بنیادی و تبدیل به سلول های خون می شود که نهایتاً در بسیاری از بیماران مبتلا به انواع لوسمی (سرطان خون) منجر به مرگ می شود.

بنجامین نیل ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: ما پیش بینی می کنیم ویتامین C با دوز بالا ممکن است یک درمان ایمن برای بیماری های خون ناشی از سلول های بنیادی لوسمی دارای کمبود TET2 باشد که احتمالا در ترکیب با سایر درمان های هدفمند امکان پذیر خواهد بود.

به گفته محققان، جهش های ژنتیکی که موجب کاهش عملکرد TET2 می شود در 10 درصد بیماران مبتلا به لوسمی میلویید حاد (AML)، 30 درصد افراد مبتلا به نوع پیش لوسمی موسوم به سندروم میلودیسپلاستیک، و در حدود 50 درصد بیماران مبتلا به لوسمی میلودیسپلاستیک مزمن وجود دارند.

این سرطان ها باعث کم خونی، خطر عفونت و خونریزی می شوند، زیرا سلول های بنیادی غیرطبیعی در مغز استخوان تکثیر می شوند که با تولید سلول های خونی تداخل می یابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مصرف ویتامین C در توقف پیشرفت این بیماری

تاثیر مصرف ویتامین C در توقف پیشرفت این بیماری