مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 20:562023-02-06اجتماعي

مشاهده پلنگ ایرانی، برای اولین بار در منطقه ژرف فریمان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، جواد ستوده اظهار کرد: صبح امروز محیط بانان این شهرستان حین گشت و کنترل منطقه موفق به مشاهده و ثبت یک قلاده پلنگ در دره پلنگی منطقه شکارممنوع ژرف شدند.

وی گفت: برای حفاظت بیشتر از گونه های جانوری وحشی تاکنون چندین کلاس آموزشی برای اهالی روستاهای حاشیه منطقه شکارممنوع که در مجاورت حیات وحش قرار دارند، برگزار شده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فریمان با بیان اینکه تمام تلاش خود را در حفاظت از پلنگ ایرانی، این گونه جانوری نادر و در خطر انقراض به کار گرفته ایم، افزود: منطقه ای که این قلاده پلنگ مشاهده شده، مرز 2 منطقه شکارممنوع کلیلاق و ژرف و مشترک با شهرستان های تربت حیدریه، فریمان، زاوه و تربت جام است.

ستوده عنوان کرد: منطقه شکارممنوع ژرف شهرستان فریمان با شرایط جغرافیایی جلگه ای و کوهستانی، مکان مناسبی برای زیستگاه های حیوانات وحشی به شمار می رود؛ مکانی که گونه های جانوری قوچ و میش وحشی در آن به وفور مشاهده می شود و می تواند یکی از ذخیره گاه های مهم گونه های جانوری در استان و کشور محسوب شود.

وی تصریح کرد: گونه های بسیاری از جمله کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گراز، گرگ و روباه را در این منطقه شکارممنوع می توان مشاهده نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده پلنگ ایرانی، برای اولین بار در منطقه ژرف فریمان

مشاهده پلنگ ایرانی، برای اولین بار در منطقه ژرف فریمان