مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 18:152023-02-06سياسي

اعتکاف زمینه تربیت دینی و فرهنگی جوانان را فراهم می کند


رییس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی اردبیل گفت: اعتکاف به عنوان آیین مهم عبادی زمینه تربیت دینی و فرهنگی جوانان را فراهم می کند.

- به گزارش، حجت الاسلام محمد باقر غلامی ظهر دوشنبه در جمع نوجوانان معتکف در مسجد امام علی (ع) شهرک کارشناسان اردبیل، در سخنانی به فضیلت آیین اعتکاف در تقرب به درگاه الهی اشاره و اظهار کرد: ماه رجب، از نیکوترین ماه ها و متعلق به ذات باری تعالی است و روزهای اعتکاف از برترین ایام این ماه برای بهره مندی از نعمت ها و موهبت الهی است.

وی افزود: اعتکاف، هم خود عبادت است و هم ترکیبی است از عبادت هایی دیگر از جمله ماندن در مسجد و میهمانی در خانه خدا، روزه داری، قرآن و ذکر و دعا، نماز شب و شب زنده داری، توبه و استغفار که انجام این اعمال عبادی برای کسب فیوضات الهی سفارش شده و هر جوانی را به هدف والای خویش نزدیک می سازد.

رییس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: بسیاری از جوانانی که در ضیافت الهی اعتکاف شرکت می کنند، قصدشان الگوگیری از معصومان (ع) و تفکر درباره خود و خدای خویش بوده و در تلاشند تا از اخلاق های منفی یا نیک خویش آگاهی یابند و استعدادهایی که از طرف خداوند درون آنها نهفته شده است، شکوفا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتکاف زمینه تربیت دینی و فرهنگی جوانان را فراهم می کند

اعتکاف زمینه تربیت دینی و فرهنگی جوانان را فراهم می کند