مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 17:252023-02-06اقتصادي

پروژه ساماندهی رودخانه مرزی آستارا چای و دیواره حفاظتی مرزی افتتاح شد


پروژه ساماندهی رودخانه مرزی آستاراچای و دیواره حفاظتی مرزی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان مورد بهره برداری قرار گرفت.

- ایسنا/گیلان پروژه ساماندهی رودخانه مرزی آستاراچای و دیواره حفاظتی مرزی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان مورد بهره برداری قرار گرفت.

در ششمین روز از دهه مبارک فجر پروژه ساماندهی رودخانه مرزی آستارا از پایین روستای کشفی تا برجک شماره 4 هنگ مرزی آستارا با احداث دیواره بتنی و حفاظتی در حاشیه رودخانه مرزی آستارا چای با 11 میلیارد تومان اعتبار پس از 17 سال (در صورت عدم اتمام این پروژه احتمال جابجایی حد مرز کشور بود) و برای حفظ بستر و کناره رودخانه مرزی آستارا چای در مرز بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسید.

رودخانه آستاراچای که مرز دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را تشکیل می دهد بر اثر فرسایش جداره های رودخانه در سالیان گذشته به طور مرتب دستخوش جابجایی شده بود که در همین رابطه ساماندهی این رودخانه با هدف کنترل فرسایش و تثبیت جداره و مهار سیلاب در دستور کار قرار گرفت.

با اجرا و افتتاح پروژه ساماندهی رودخانه مرزی آستاراچای علاوه بر جلوگیری از فرسایش جداره رودخانه، شهر آستارا و همچنین برجک مرزبانی نیز در زمان وقوع سیلاب در حاشیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه ساماندهی رودخانه مرزی آستارا چای و دیواره حفاظتی مرزی افتتاح شد

پروژه ساماندهی رودخانه مرزی آستارا چای و دیواره حفاظتی مرزی افتتاح شد