مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 15:252023-02-06دانش

سهمیه ویژه برای داوطلبان کنکور مناطق زلزله زده خوی


رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعطای - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالرسول پورعباس گفت: به دلیل بروز مشکلات پیش روی داوطلبان کنکور و توجه ویژه رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهمیه ویژه ای برای داوطلبان کنکور شهرستان خوی اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: داوطلبانی که دچار بلایای طبیعی اعم از زلزله شده اند، حداکثر 5 درصد مازاد بر ظرفیت دوره روزانه دانشگاه های واقع در آن مناطق، سهمیه خواهند داشت.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: علاوه بر این و در صورت نبود رشته در آن مناطق در دانشگاه های استان های همجوار در رشته های مورد تقاضای استانداری ها به مدت حداکثر سه سال و با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر تحصیل، اختصاص می یابد.

پورعباس اعلام کرد: این مصوبه در شورای سنجش و پذیرش دانشجو نهایی شده و داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در شهرها یا بخش هایی می توانند در کنکور امسال از این مزایا بهره مند شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: جزییات سهمیه مناطق زلزله زده خوی متعاقباً در دفترچه شماره 2 آزمون سراسری و در زمان انتخاب رشته منتشر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهمیه ویژه برای داوطلبان کنکور مناطق زلزله زده خوی

سهمیه ویژه برای داوطلبان کنکور مناطق زلزله زده خوی