مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 14:502023-02-06اقتصادي

پرداخت 95 درصد از مطالبات چایکاران


رییس سازمان چای کشور از پرداخت 95 درصد از مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: امسال حدود 117 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حبیب جهانساز ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال حدود 117 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی برگ های خریداری شده از چایکاران 949 میلیارد تومان است، افزود: از این مبلغ 95 درصد از مطالبات چایکاران استان های گیلان و مازندران پرداخت شد.

جهانساز به خرید 117 هزار تن برگ سبز از چایکاران گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت: این مقدار از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر 1401 بوده است که با وجود مشکل کم آبی مدت خرید برگ سبز چای به دلیل افزایش تولید تمدید شده بود.

رییس سازمان چای کشور یکی از راه های افزایش تولید برگ سبز چای را اصلاح شیب و جوانه سازی باغات چای عنوان کرد و افزود: با پرداخت 48 میلیارد تومان تسهیلات به 9 هزار نفر چایکار، 600 هکتار از باغات چای گیلان و مازندران اصلاح شیب و احیا و بهزراعی شد.

وی از پرداخت تسهیلات جاری و سرمایه ای به چایکاران و کارخانه های چای خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 41 میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق حمایت از توسعه چای کشور به چای ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت 95 درصد از مطالبات چایکاران

پرداخت 95 درصد از مطالبات چایکاران