مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 13:452023-02-06پزشكي

کسب رتبه دوم غربالگری سرطان روده بزرگ یزد در کشور


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اعلام کرد: استان یزد در غربالگری سرطان روده بزرگ در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، رتبه دوم را کسب کرد.

- دکتر محسن میرزایی با اشاره به این که سرطان به عنوان یک گروه از بیماری های غیرواگیر، دومین علت مرگ و میر در استان و کشور است، اظهار کرد: سالانه دو هزار و 300 تا دو هزار و 400 بیمار جدید مبتلا به سرطان در استان یزد شناسایی می شوند که این امار در مقایسه با کشور وضعیت نامناسب تری دارد.

وی یکی از راه های کنترل این بیماری را پیشگیری و تشخیص در مراحل اولیه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر سه سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ در مراکز و پایگاه های خدمات جامع به صورت رایگان غربالگری می شود و در صورت نیاز به مرکز تشخیص زودهنگام سرطان واقع در بیمارستان شهید صدوقی ارجاع می شود که از این طریق هزینه های درمان بیمار نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: غربالگری سرطان دهانه رحم و سینه برای خانم های بالای 30 سال و غربالگری سرطان روده بزرگ برای کلیه افراد 50 تا 69 سال انجام می شود.

دکتر میرزایی از وضعیت مناسب استان یزد در مقایسه با کشور در غربالگری سرطان روده بزرگ خبر داد و گفت: تاکنون 14 هزار نفر در گروه سنی 50 تا 69 سال مورد غربالگری سرطان روده بزرگ قرار گرفته اند و رتب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب رتبه دوم غربالگری سرطان روده بزرگ یزد در کشور

کسب رتبه دوم غربالگری سرطان روده بزرگ یزد در کشور