مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 13:002023-02-06سياسي

سکونت بیش از 900هزارنفر از جمعیت آذربایجان شرقی در بافت ناکارآمد


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سکونت بیش از 900 هزار نفر از جمعیت استان در بافت ناکارآمد و مناطق حاشیه شهرها، گفت: توانمندسازی ساکنان این مناطق و ایجاد زمینه های مناسب مهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عابدین خرّم، دوشنبه 17 بهمن ماه، در نشست بررسی روند اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور در محلات کم برخوردار استان که با حضور جانشین وزیر کشور در اجرای این طرح تشکیل شد، گفت: سامان دهی مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه های غیررسمی از اولویت های دولت سیزدهم است و در استان نیز پیگیری های جدی در این رابطه انجام شده است.

وی با بیان اینکه 9 شهر آذربایجان شرقی مبتلا به معضل حاشیه نشینی هستند، افزود: 900 هزار نفر در کل استان و 450 هزار نفر در تبریز، ساکن بافت های ناکارآمد و مناطق حاشیه ای هستند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برای خارج کردن این جمعیت از وضعیت نابسامان، دو کار اساسی لازم است؛ یکی توانمندسازی آنها و دیگری ایجاد زمینه های مناسب برای مهاجرت معکوس آنان از جمله اقتصادی کردن فعالیت های کشاورزی در مناطق روستایی.

وی افزود: مسأله دیگری که درخصوص این مناطق وجود دارد، مسیرگشایی و جابه جایی بخشی از ساکنان آنهاست که در تبریز این کار شروع شده و محدوده ای را برای احداث 7 هزار واحد مسکن برای ساکنان این مناطق در نظر گرفته ایم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکونت بیش از 900هزارنفر از جمعیت آذربایجان شرقی در بافت ناکارآمد

سکونت بیش از 900هزارنفر از جمعیت آذربایجان شرقی در بافت ناکارآمد