مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 13:002023-02-06حوادث

زمین لرزه ترکیه با خوی ارتباطی ندارد


رییس مرکز پیش بینی زلزله در پژوهشگاه بین المللی زلزله گفت: زمین لرزه امروز ترکیه با زلزله خوی از لحاظ زمین ساختی و گسل ارتباطی ندارد.

- مهدی زارع استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و رییس مرکز پیش بینی زلزله در پژوهشگاه بین المللی زلزله در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره وقوع زمین لرزه در جنوب ترکیه و پاسخ به این پرسش که آیا این زمین لرزه در ارتباط با گسلی بوده که سبب زمین لرزه خوی شده است، اظهار داشت: محلی که زمین لرزه در ترکیه به وقوع پیوسته محل برخورد شمال ورقه عربی با جنوب ورقه آناتولی بوده است و این ماجرا هیچ ارتباطی با زلزله خوی از لحاظ زمین ساختی و گسل ندارد.

وی با اشاره به اینکه خوی در فلات ایران قرار دارد و حدود هزار کیلومتر با محل زمین لرزه ای که امروز در ترکیه به وقوع پیوسته فاصله دارد، گفت: اینکه بیان می شود احتمال وقوع زمین لرزه شدید در آذربایجان به دلیل فعال شدن ورقه شمال عربی با جنوب ورقه آناتولی وجود دارد، صحت نداشته و این دو مباحث جداگانه است.

زارع با تاکید بر اینکه البته احتمال زمین لرزه ای بزرگ به دنبال فعال شدن کامل گسل در آذربایجان هم وجود دارد، گفت: ربط دادن زمین لرزه امروز در ترکیه با خوی در آذربایجان بلاموضوع است ولی به این معنی نیست که در ایران زمین لرزه رخ نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین لرزه ترکیه با خوی ارتباطی ندارد

زمین لرزه ترکیه با خوی ارتباطی ندارد