مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 11:552023-02-06سياسي

مروری بر چالش های ساختاری شورای عالی فضای مجازی و پیشنهاداتی برای اصلاح آن


به اعتقاد برخی کارشناسان، با وجود مشکلات ساختاری موجود در بطن شورای عالی فضای مجازی به صرف تغییر دبیر آن نمی توان در کارآمدی این نهاد تحولی ایجاد کرد و این نیاز وجود دارد که دبیر آتی این شورا برای ایجاد اثربخشی، - رفع چالش های موجود را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در 9 بهمن 1401 ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی از سمت خود در این شورا استعفا داده و حسب شنیده ها استعفای وی مورد قبول رییس جمهور قرار گرفته و قرار است به زودی با نظر اعضا و تایید رییس جمهور، فرد جدیدی به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی منصوب شود.

فارغ از اتفاقات چند ماهه اخیر در کشور، برخی تحلیل های سیاسی و اینکه چه شخصی دبیر بعدی شورا خواهد بود، حائز اهمیت است که پس از گذشت بیش از یک دهه از تاسیس شورای عالی فضای مجازی این سوال مهم پاسخ داده شود که آیا این شورا از کارکرد مطلوبی برخوردار است و توانسته در راستای اهداف خود اثرگذار باشد یا خیر؟ بنظر می رسد برخی ضعف های ساختاری در شورا وجود دارد که ریشه برخی از ناکارآمدی ها در عملکرد آن را شکل می دهد و تا زمانی که این موارد رفع نشود، به صرف تغییر افراد در این شورا نمی توان شاهد تحولات اثربخشی در عرصه فضای مجازی بود؛ این موارد در مقاله ای به قلم پویا ذکری اصفهانی از گروه علمی تحلیلی طیف که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر چالش های ساختاری شورای عالی فضای مجازی و پیشنهاداتی برای اصلاح آن

مروری بر چالش های ساختاری شورای عالی فضای مجازی و پیشنهاداتی برای اصلاح آن