مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 11:452023-02-06پزشكي

تعطیلی، درمان موضعی آلودگی هواست


یک متخصص کنترل آلودگی هوا، تعطیلی را تنها چاره مدیریت بحران در شرایط تشدید آلایندگی های جوی در کلان شهرها برشمرد و تأکید کرد که تعطیلی، درمان موضعی برای حفاظت از سلامت مردم تنها در همان روز است و در کاهش میزان انتشار نقش کمتری دارد.

- دکتر یعقوب حاجی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه در گفت وگو با ایسنا، مشکل امروز آلودگی هوا را ضعف مدیریت و اولویت ندادن به این موضوع دانست و اظهار کرد: آلودگی هوا برای مدیران یک مسئله مقطعی است که در چند ماه از سال اتفاق می افتد و بعد از گذر از این مقطع فراموش می شود، به همین دلیل برنامه راهبردی در سطح کلان و همت همگانی برای رفع آن وجود ندارد.

وی گفت: در روزهای سرد سال مثل ماه های آذر، دی و بهمن که هوا ساکن است وارونگی دما اتفاق می افتد، در این شرایط آلودگی در همان طبقات پایین جو محبوس مانده و صعود نمی کند، بنابراین هرچه تولید می شود در جو پایین تجمع پیدا می کند و منجر به افزایش غلظت آلاینده های هوا می شود.

در این روزهای سرد، مشکل کمبود گاز هم در کشور اتفاق می افتد که باعث استفاده از سوخت های جایگزین ناسالم مثل مازوت در برخی صنایع می شود که این امر باعث اضافه شدن بیشتر آلاینده ها بخصوص گاز دی اکسید گوگرد، ذرات ریز دوده و هیدروکربن های نسوخته به جو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی، درمان موضعی آلودگی هواست

تعطیلی، درمان موضعی آلودگی هواست