مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 11:352023-02-06پزشكي

استقبال شیرازی ها از طرح طبخ و توزیع نان کامل


مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از استقبال شهروندان شیرازی در نخستین روز از اجرای طرح تولید و عرضه نان کامل در این کلانشهر خبر داد.

- دکتر سید محمد مظلومی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آغاز توزیع نان کامل از روز گذشته 16 بهمن در مناطق یازده گانه کلانشهر شیراز با حضور معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، بیان کرد: در حال حاضر با حمایت استاندار فارس و با همکاری بین بخشی ارگان های مختلفی از اداره کل غله و خدمات بازرگانی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی برای اولین بار این طرح در 17 نانوایی داوطلب به شکل آزمایشی کلید خورد.

او با اشاره به اینکه این نانوایی ها از ساعت 9 تا 10 و 30 دقیقه صبح در شیفت اضافه به پخت نان کامل و عرضه به مردم می پردازند، گفت: چند نوع نان در سطح بازار عرضه می شود که اهمیت مصرف نان کامل با توجه به سلامت عمومی جامعه مورد تاکید است.

مظلومی ادامه داد: نان هایی که از آرد سفید تولید می شوند، حداقل 20 درصد از اجزای گندم شامل جوانه، سبوس و بعضی از اعضای مغذی گندم از آن جدا شده و از این آرد سفید نان تولید می شود و این نان قند بالاتری نسبت به نان کامل دارد و باعث چاقی و در ایجاد بیماری ها موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال شیرازی ها از طرح طبخ و توزیع نان کامل

استقبال شیرازی ها از طرح طبخ و توزیع نان کامل