مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 10:302023-02-06پزشكي

غربالگری تاکنون 14 هزار یزدی برای سرطان روده بزرگ


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از رتبه دوم این استان در بحث غربالگری سرطان روده بزرگ خبر داد و گفت: تاکنون 14 هزار نفر در گروه سنی 50 تا 69 سال مورد غربالگری سرطان روده بزرگ قرار گرفته اند.

- محمدحسین میرزایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در یزد، اظهار کرد: استان یزد جز سه استان در ده سرطان شایع کشور است که بخشی از آن به دلیل تشخیص و دسترسی به خدمات تشخیصی سرطان و بخش دیگر مربوط به عوامل خطر شایع در استان است.

وی افزود: سرطان به عنوان یک گروه از بیماری های غیر واگیر، دومین علت مرگ ومیر در استان و کشور است.

در همین راستا سالانه دو هزار و 300 تا دو هزار و 400 بیمار جدید مبتلا به سرطان در استان یزد شناسایی می شوند که این آمار در مقایسه با کشور وضعیت نامناسب تری دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  یکی از راه های کنترل این بیماری را پیشگیری و تشخیص در مراحل اولیه عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر سه سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ در مراکز و پایگاه های خدمات جامع به صورت رایگان غربالگری می شود و در صورت نیاز به مرکز تشخیص زود هنگام سرطان واقع در بیمارستان شهید صدوقی ارجاع می شود که این روند هزینه درمان بیمار را به شکل چشمگیری کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری تاکنون 14 هزار یزدی برای سرطان روده بزرگ

غربالگری تاکنون 14 هزار یزدی برای سرطان روده بزرگ