مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 10:052023-02-06سياسي

اعتکاف تمرین انقطاع از غیر و عیار معنوی انقلاب اسلامی


سه روز از میانه ماه رجب ماهی که آغازگر فصل بندگی است به ایام تشریق شهرت یافته و مؤمنان در آیین معنوی اعتکاف تمرین انقطاع از غیر را دنبال می کنند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: معتکفین در این روزها با بیتوته در مسجد و روزه داری و خلوت با معبود، تمرین تقوا می کنند تا مسیر رستگاری را بشناسند و خود را در این دنیای وانفسا به حضرت معبود بسپارند و توشه بردارند برای روز موعود همان روزی که قرآن در وصفش می فرماید؛ بترسید از روزی که نه هیچ پدری کیفر اعمال فرزندش را تحمل می کند و نه هیچ فرزندی چیزی از کیفر اعمال پدرش را.

به یقین، وعده خدا حق است.

پس مبادا زندگی دنیایی، شما را فریفته سازد و مبادا غرور و خودپسندی، شما را درباره خدای کریم بفریبد اعتکاف بر اساس آموزه های اسلامی یک عمل عبادی مستحب است که اهمیت آن در آیات و روایات به قدری فراوان است که خدای متعال به حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) فرمان داده که حریم کعبه را برای معتکفان آماده سازند.

خودسازی، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبی از جمله فیوضات و برکات معنوی آیین اعتکاف است.

جایگاه اعتکاف در میان عبادات به اندازه ای ویژه است که این عبادت معیار سنجش بسیاری از ارزش های دینی لحاظ شده و در روایت آمده است که زیارت حضرت سید الشهدا (ع) از اعتکاف در کنار ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتکاف تمرین انقطاع از غیر و عیار معنوی انقلاب اسلامی

اعتکاف تمرین انقطاع از غیر و عیار معنوی انقلاب اسلامی