مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 09:552023-02-06سياسي

تحلیلگر سیاسی قرقیز: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شکل گیری محور مقاومت در منطقه بود


کارشناس مسائل سیاسی قرقیزستان معتقد است پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آغاز شکل گیری محور مقاومت در منطقه بود و ایران عملاً برای دومین بار در عرصه بین الملل به عنوان کشوری مستقل از منافع خود دفاع کرد.

- مارس ساریف کارشناس مسائل سیاسی قرقیزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این کشور برای دومین بار در عرصه بین المللی به عنوان کشوری مستقل از منافع خود دفاع کرد.

فارس: نقش امام خمینی (ره) در بیداری کشورهای منطقه با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران چه بوده ­است؟  ساریف: انقلاب اسلامی، ایران را موضوع سیاست بین الملل قرار داد، در کل تاریخ، ایران تنها دو بار به عنوان یک کشور مستقل در سیاست بین الملل حضور داشته و می توانست سیاست خارجی مستقل خود را در عرصه بین المللی پیش ببرد و از منافعش دفاع کند.

نخستین بار در دوران مبارزه برای ملی کردن صنعت نفت و دومین مرتبه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 به رهبری امام خمینی(ره) و در بقیه دوران­ ها همواره تحت تاثیر قدرت­ های شرقی و غربی و بخشی از برنامه ­های منطقه ­ای و بین ­المللی آنها بوده است.

به همین دلیل است که کشورهای غربی امروزه نیز چنین فشارهایی را بر ایران وارد می کنند و همواره ایران را تحت شدیدترین تحریم ها قرار می­ دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر سیاسی قرقیز: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شکل گیری محور مقاومت در منطقه بود

تحلیلگر سیاسی قرقیز: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شکل گیری محور مقاومت در منطقه بود