مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 09:502023-02-06اقتصادي

شمارش معکوس برای ریشه کنی بی سوادی در ایران


فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی در روز هفتم دی ماه سال 1358 از سوی امام خمینی (ره) صادر شد و به این ترتیب یک جریان مردمی برای از بین بردن بیسوادی به راه افتاد، - فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی در روز هفتم دی ماه سال 1358 از سوی امام خمینی (ره) صادر شد و به این ترتیب یک جریان مردمی برای از بین بردن بیسوادی به راه افتاد، مردمان بسیاری به خیل باسوادان پیوستند تا جایی که امروز نرخ باسوادی به 97.

1 درصد رسیده و شاید بتوان گفت فاصله زیادی با ریشه کنی بی سوادی نداریم.

نهضت سوادآموزی عمری به بلندای انقلاب اسلامی دارد و نهالی است که همپای انقلاب رشد کرده و در جای جای ایران اسلامی ریشه دوانیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تا آخرین سال های سقوط رژیم شاهنشاهی خیل عظیمی از کودکان لازم التعلیم از امکان ورود به مدارس محروم بودند و به همین دلیل روزبه روز با توجه به روند صعودی رشد جمعیت بر تعداد بی سوادان جامعه افزوده می شد؛ به طوری که طبق سرشماری سال 1355 خورشیدی، از کل جمعیت 27.

1 میلیون نفری شش سال به بالا 14.

2 میلیون نفر (52.

5 درصد) بی سواد بوده اند.

تاسیس نهضت سوادآموزی در سال 58 با هدف از بین بردن بی سوادی افزایش 11 میلیونی باسوادان در سال 65 یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و با توجه به اهمیت و ضرورت سوادآموزی، به فرمان امام خمینی در دی ماه 1358 نهضت سوادآموزی تأس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس برای ریشه کنی بی سوادی در ایران

شمارش معکوس برای ریشه کنی بی سوادی در ایران