مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 09:422023-02-06اقتصادي

معرفی فیلترهای سرامیکی با مقاومت دمایی و شوک بالا به صنعت ریخته گری


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان نوعی فیلترهای سرامیکی را به صنعت ریخته گری معرفی کردند که با برخورداری از مزیت مقاومت دمایی بالا تا 1100 درجه سانتی گراد می توان از آن برای فیلتراسیون مواد داغ خورنده بهره برد.

- محققان یکی از شرکت های دانش بنیان نوعی فیلترهای سرامیکی را به صنعت ریخته گری معرفی کردند که با برخورداری از مزیت مقاومت دمایی بالا تا 1100 درجه سانتی گراد می توان از آن برای فیلتراسیون مواد داغ خورنده بهره برد.

صدیقه محبی، مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، زمینه تحقیقاتی این شرکت را فیلترهای سرامیکی دانست و گفت: فیلترهای سرامیکی که دارای ظاهری خاکستری رنگ هستند، به دلیل مقاومت دمایی بالا عمدتا برای فیلتراسیون چمن خاکستری و داکتیل و نیز برخی فلزات غیرآهنی به کار می روند.

وی مقاومت دمایی این فیلترها را تا حدود 1500 درجه سانتی گراد ذکر کرد و یادآور شد: درصد خلل و فرج و اندازه حفرات در این محصول به گونه ای تنظیم شده است که از ورود سرباره، محصولات واکنش داده با فلز ریختگی و نیز ذرات ماسه به درون قالب جلوگیری می کند و این روند، جریان آرام مذاب حین پر شدن قالب را منجر خواهد شد.

محبی خاطر نشان کرد: این امر علاوه بر کاهش هزینه های ناشی از قطعات معیوب، منجر به کاهش اندازه سیستم های راهگاهی و در نتیجه ساده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی فیلترهای سرامیکی با مقاومت دمایی و شوک بالا به صنعت ریخته گری

معرفی فیلترهای سرامیکی با مقاومت دمایی و شوک بالا به صنعت ریخته گری