مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 07:502023-02-06اجتماعي

عقابی که در قلب تهران آشیانه دارد


در قلب تهران چهارراهی وجود دارد که در ضلع شمال غربی آن عمارت قدیمی یک دبیرستان به شکل عقابی با بال های گشوده قصد پرواز به سمت رشته کوه های البرز را دارد.

- دبیرستانی که در سینه خود بخش بزرگی از تاریخ نظام نوین آموزش عالی ایران را نگهداری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تقاطع کالج که از برخورد دو خیابان انقلاب و حافظ به وجود آمده، نام خود را از کالج آمریکای تهران یا همان دبیرستان البرز فعلی وام گرفته است.

خیابان انقلاب که در گذشته شاهرضا نام داشت، در حدفاصل میدان فردوسی تا چهارراه ولیعصر امروزی پیش از آنکه پُل فلزی مهندسان بلژیکی در میانه دهه 50 شمسی آن را از رونق بیندازد، بورس بزازها و البته تعدادی از قهوه فروشی های مطرح تهران بود.

این پُل در زمان خود باعث کوچ اجباری بسیاری از پارچه فروش های قدیمی این منطقه شد ولی عطرخوش قهوه آسیاب شده در هوای حوالی چهارراه و هیاهوی پسران پُرجنب و جوش و البته مَتین دبیرستان البرز، همچنان مهمان این محله از تهران است.

با وجود سَروهای بُلند دبیرستان، هنوز هم می توان از روی پُل کالج، کلاه فرنگی خوش رنگ عمارت قدیمی دبیرستان را دید و شاید اگر ساختمان های عجیب و غریب دانشگاه پُلی تکنیک نبود، می شد به راحتی البرز سفیدپوش را هم از آنجا مشاهده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقابی که در قلب تهران آشیانه دارد

عقابی که در قلب تهران آشیانه دارد