مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 00:012023-02-05سياسي

اسناد ساواک از شهادت سید محمدرضا سعیدی چه می گویند؟


ساواک چندین و چند بار او را به عناوین و بهانه های مختلف دستگیر کرد و به زندان انداخت اما نه فرزندان کوچکش و نه ترس از جانش هیچ کدام عاملی نبود که دست از مبارزه و هدفش که پیشبرد نهضت و قیام امام بود، - سال ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در زندان های ساواک به شهادت رسید.

او با وجود داشتن فرزندان کوچک و خطری که خانواده اش را تهدید می کرد، با امام ارتباط عمیقی داشت و نامه های مختلفی میان ایشان و امام رد و بدل شد.

امسال در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی نهضتی که خون چنین مردانی آبیاری اش کرده اند، مروری کوتاه خواهیم داشت بر فعالیت هایشان و اما حاج محمدرضا سعیدی: فعالیت های سیاسی و سید محمد رضا سعیدی سیدمحمدرضا سعیدی با هجرتش به قم، شاگرد درس امام و از نام آورترین ها شد.

فعالیت های سیاسی اش را که آغاز کرد به جرم سخنرانی علیه رژیم شاه در آبادان دستگیر شد که با وساطت آیت الله العظمی بروجردی آزاد شد.

در حادثه 15 خرداد 1342 که منجر به دستگیری امام خمینی شد (برای مطالعه بیشتر به قیام 15 خرداد 1342 و نهضت امام خمینی (س) مراجعه کنید)، در کویت رژیم شاه را به باد انتقاد گرفت و با ارسال نامه برای مراجع مقیم نجف آنان را از خطری که جان امام را در ایران تهدید می کرد مطلع کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد ساواک از شهادت سید محمدرضا سعیدی چه می گویند؟

اسناد ساواک از شهادت سید محمدرضا سعیدی چه می گویند؟