مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:412023-02-05اقتصادي

متخصصان بوشهری در شرکت ملی نفت/ ظرفیت نخبگان بومی استفاده شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، مردمان استان بوشهر به پرچم داری جزیره استراتژیک خارگ سال هاست که مهمترین نقش را در صادرات نفت و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور ایفا کرده اند؛ همراه با متخصصین صنعت و با همکاری نیروهای مسلح استان حماسه آفریدند و از جان گذشتند تا صادرات نفت ایران حتی یک روز هم در دوران دفاع مقدس قطع نشود و اینگونه بود که برگ زرینی از میزبانی صنعت در استان بوشهر به ثبت رسید.

  از سوی دیگر مجاهدت نیروهای تلاشگر شرکت های مجتمع گاز پارس جنوبی و پالایشگاه فجر جم موجب تولید روزانه حدود 650 میلیون متر مکعب گاز شده است که قریب به 80 درصد از تولید گاز کشور را شامل می شود که خود نشان دهنده نقش بی بدیل استان در صنعت گاز کشور است.

  با نگاهی گذار به آمارها در صنعت پتروشیمی نیز متوجه می شویم که میزبانی استان بوشهر از ده ها طرح فعال و در حال ساخت پتروشیمی موجب شده است تا این استان سهم بیش از 50 درصدی در درآمد ارزی حاصل از فروش تولیدات در صنعت پتروشیمی داشته باشد.

  اما نکته قابل تأمل اینکه تا قبل از دولت سیزدهم سهم ناچیز نخبگان متخصصین استان بوشهر در سطوح تصمیم سازان، سیاست گذاران و مدیران پایین است آنچنان اندک که می توان از واژه هیچ برای آن استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصصان بوشهری در شرکت ملی نفت/ ظرفیت نخبگان بومی استفاده شود

متخصصان بوشهری در شرکت ملی نفت/ ظرفیت نخبگان بومی استفاده شود