مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:302023-02-05پزشكي

35 قلم داروی پر هزینه بیماران صعب العلاج بیمه شد


35 قلم داروی پر هزینه و پر مصرف در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: 35 قلم داروی پر هزینه و پر مصرف در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد مهدی ناصحی افزود: با راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در کشور 35 قلم دارویی که پر مصرف و پر هزینه بود و در بیماری هایی همچون سرطان، دیابت، CF کاربرد داشت تحت پوشش صندوق آوردیم و پرداخت از جیب مردم بسیار کم و در حد 10 تا 30 درصد برای این داروهای گران قیمت خواهد بود.

وی گفت: بیشتر این داروها هیچ پوشش بیمه ای نداشت و 100 درصد هزینه از جیب مردم پرداخت می شد که اکنون به 10 تا 30 درصد رسیده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: اکنون هزینه دارو و درمان 107 بیماری در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته است و کمیته های استانی هزینه های مصرفی را به بیماران پرداخت می کنند.

وی افزود: هزینه های درمانی و دارویی بیماری هایی همچون سرطان ها، سکته های مغزی، قلبی عروقی، سیستیک فیبروزیز بیماران ام اس، هموفیلی، دیالیز صفاقی و خونی، بیماری های اعصاب و روان مزمن، روش درمان کاشت وی ان اس در صرع و دی بی اس در درمان صرع که هزینه بالایی داشت، صد درصد در پوشش این صندوق قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 قلم داروی پر هزینه بیماران صعب العلاج بیمه شد

35 قلم داروی پر هزینه بیماران صعب العلاج بیمه شد