مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:272023-02-05سياسي

شیراز صاحب ژئوپارک می شود


عضو شورای اسلامی شیراز با اشاره به جایگاه ایران به لحاظ ویژگی های طبیعی و گوناگونی زمین شناختی در جهان، از برنامه ریزی برای شناسایی و ثبت و راه اندازی یک ژئوپارک شهری در این کلانشهر خبر داد.

- مصطفی کیانی رحیمی یکشنبه 16 بهمن با بیان اینکه مناطق مختلفی از ایران، پتانسیل معرفی به عنوان ژئوپارک را دارد، به خبرنگاران گفت: ژئوتوریسم و ژئومورفوتوریسم، رویکردی مسئولانه، حفاظتی و علمی درباره پدیده های منحصر به فرد طبیعی در چارچوپ شناسایی ژئومورفوسایت ها است.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: موضوع زمین‏ گردشگری یا ژئوتوریسم و ژئوپارک، رویکرد اصلی توسعه گردشگری در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و همچنین مناطقی است که منابع و ذخایر طبیعی محدود داشته یا از لحاظ صنایع و تولیدات ضعیف بوده اما جاذبه های ارزشمند زمین شناختی و زمین ریخت شناسی یا ژئومورفولوژیکی دارند.

کیانی رحیمی گفت: گسترش شهرنشینی و فعالیت های مختلف انسانی که موجب افزایش فشار بر محیط های طبیعی و اکوسیستم هاست، موجب مطرح شدن توسعه پایدار و توجه بیشتر بر محیط ها و چشم اندازهای طبیعی شده است، ژئوپارک ها علاوه بر توجه به جاذبه های زمین شناختی، بر تفسیر و آموزش، حفاظت گونه های مختلف میراث و همچنین شکوفایی اقتصادی و فرهنگی جامعه میزبان تأکید دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز صاحب ژئوپارک می شود

شیراز صاحب ژئوپارک می شود