مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:052023-02-05سياسي

250 سکه ساسانی مستندسازی شد


گروه زبان های باستانی و متون کهن پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون، با مستندسازی 250 سکه ساسانی، آخرین یافته ها از سکه های ساسانی را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کتایون فکری پور ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و مجری طرح مستندسازی سکه های پیش از اسلام موزه و مخزن کرمان ، گفت: این طرح پژوهشی با هدف مستندسازی 250 سکه ساسانی از مجموعه سکه های موزه کرمان انجام شده و بر اساس بررسی های انجام شده سکه هایی از اردشیر اول، شاپور اول، بهرام اول، بهرام دوم، نرسی، هرمز دوم، شاپور دوم، شاپور سوم، بهرام چهارم، یزدگرد دوم، پیروز، قباد، خسرو اول، هرمز چهارم و خسرو دوم در این مجموعه موجود است.

مجری طرح مستندسازی سکه های پیش از اسلام موزه و مخزن کرمان افزود: تعداد سکه های خسرو دوم و هرمز چهارم به ترتیب بیشترین تعداد سکه این مجموعه را در برمی گیرند و برای هر یک از سکه ها، شناسنامه ای با توجه به اطلاعات داده شده از استان تنظیم شده است.

فکری پور با بیان این که شناسنامه علاوه بر مشخصات سکه ها، استنساخ، حرف نویسی و ترجمه کتیبه های رو و پشت سکه را در بر دارد، اظهار کرد: تنظیم سکه ها به ترتیب سلطنت پادشاهان است، از آنجایی که سکه های شاهانْ نخستین سال ضرب ندارند، سکه های هر پادشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

250 سکه ساسانی مستندسازی شد

250 سکه ساسانی مستندسازی شد