مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 12:502023-02-05اقتصادي

میزان مصرف کود کشاورزی درکشور بسیار پایین تر از میانگین جهانی است


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: میزان مصرف کود کشاورزی در کشور بسیار پایین تر از میزان مصرف جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جمشید باقریان صبح روز یکشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام دهه فجر، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را یکی از شرکت های مهم وزارت جهاد کشاورزی نام برد و گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با یک قرن سابقه وظیفه تأمین و توزیع نهاده های مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران را عهده دار است.

وی با افزودن اینکه کشاورزان از لحاظ تأمین کود مورد نیاز هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت ادامه داد: علی رغم چالش های حاکم و محدودیت های اعتباری و ارزی و هم چنین تحریم های ظالمانه در طی سال جاری در خصوص برنامه ابلاغی استان 131 هزار تن از انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان اختصاص یافته که امروزه بیش از 75 درصد کود مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران در حمایت از تولید محصولات کشاورزی به ویژه طرح جهش تولید، کشاورزی قراردادی و الگوی کشت تأمین و تدارک شده است.

باقریان ادامه داد: توزیع کود به کشاورزان و بهره برداران تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 14 درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 17 هزار و 600 تن انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان در انبار سازمانی شرکت خدمات حمایتی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مصرف کود کشاورزی درکشور بسیار پایین تر از میانگین جهانی است

میزان مصرف کود کشاورزی درکشور بسیار پایین تر از میانگین جهانی است