مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 12:102023-02-05سياسي

چرا در محرومیت زدایی موفق نبوده ایم؟


نایب رییس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درصد تخصیص اعتبارات فقرزدایی از 36 درصد فراتر نرفته است و موازی کاری نهادهای متولی محرومیت زدایی منجر به هدر رفت منابع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن پیرهادی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت برقراری عدالت اجتماعی و رفع محرومیت از جامعه با بررسی علل اثرگذار در این حوزه، بیان کرد: آرمانِ برقراری عدالت و تأمین اجتماعی یکی از شعارهای اساسی انقلاب بوده و در اصول مختلف قانون اساسی و پس از آن در سایر اسناد بالادستی به کرّات مورد تأکید قرار گرفته است.

متاسفانه آمارها و شواهدِ موجود نشان می دهد، اگرچه در طول چهار دهه اخیر شاهد افزایش دسترسی ها و خدمات بوده ایم، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر توزیع این دسترسی ها و خدمات نیز به طور متوازن رخ نداده و به ویژه در زمینه تأمین اجتماعی شکاف قابل توجهی را بین مناطق مختلف کشور نشان می دهد.

استمرار این وضعیت نه تنها موجب نارضایتی بخش عمده ای از جمعیت کشور خواهد شد، بلکه منجر به مهاجرت گسترده از مناطق کمتر توسعه یافته کشور به مناطق توسعه یافته می شود که تعادل جمعیتی کشور را مختل می کند.

تصویر روشنی از محرومیت در سطح کشور نداریم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه، مهمترین و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در محرومیت زدایی موفق نبوده ایم؟

چرا در محرومیت زدایی موفق نبوده ایم؟