مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 10:352023-02-05سياسي

انقلابِ گردشگری در گلستان/ از پیشتازی در ثبت آثار ملی تا رشد تأسیسات گردشگری


با گذشت 44 سال از عمر پرافتخار انقلاب اسلامی، استان گلستان هم از پیشرفت در حوزه های مختلف بی نصیب نمانده، یکی از حوزه هایی که نگارستان ایران در آن پیشرفت های قابل توجهی را تجربه کرده حوزه گردشگری است.

- ایسنا/گلستان با گذشت 44 سال از عمر پرافتخار انقلاب اسلامی، استان گلستان هم از پیشرفت در حوزه های مختلف بی نصیب نمانده، یکی از حوزه هایی که نگارستان ایران در آن پیشرفت های قابل توجهی را تجربه کرده حوزه گردشگری است.

استان گلستان به دلیل برخورداری از جاذبه های مختلف گردشگری به نگارستان ایران شهره است، برج قابوس، دیوار دفاعی جرجان، طولانی ترین دیوار خشتی و دفاعی دنیا، آبشار کبودوال، بزرگ ترین آبشار تمام خزه ای دنیا، گسترده ترین جنگل هیرکانی و برخورداری از جزیره آشوراده به عنوان تنها جزیره دریای خزر، جنگل گلستان به عنوان ذخیره گاه ژنتیکی زیست کره و پهناورترین بافت تاریخی شمال کشور تنها بخشی از ظرفیت های فوق العاده این استان است که توانسته پایتخت اقوام را در زمره پنج استان برتر کشور به عنوان مقصد گردشگری قرار دهد.

پس از انقلاب اسلامی پیشرفت های حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در بخش های مختلف خیره کننده و چشمگیر است، در دوران حکومت پهلوی، میراث فرهنگی در محاصره خاندان این رژیم منحوس بود و شدت تخریب، قاچاق و به یغما بردن آثار ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلابِ گردشگری در گلستان/ از پیشتازی در ثبت آثار ملی تا رشد تأسیسات گردشگری

انقلابِ گردشگری در گلستان/ از پیشتازی در ثبت آثار ملی تا رشد تأسیسات گردشگری