مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 08:352023-02-05اقتصادي

جدیدترین آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها


براساس طرح رصد اشتغال دانش آموختگان در سال 1401 درصد اشتغال در مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد افزایش داشته اما درصد اشتغال در مقطع دکتری از 81 درصد به 47 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نرخ اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در حال حاضر چندان مناسب نیست و عوامل متعددی از جمله بهبود فضای کسب و کار، کاهش تصدی گری دولت و نهادها، استفاده بهینه از بازار کار و نیازهای کشور، مدیریت همکاری های بین المللی و بهبود کیفیت نیروی کار دانش آموخته منجر به حل این مشکل خواهد شد.

بازنگری برنامه های درسی متناسب با نیازهای بازار کار تجهیزات آزمایشگاه ها و کارگاه ها سازماندهی و اجرای مناسب و کارآمد در دوره های کارآموزی و کارورزی توسعه و تقویت برگزاری دوره های مهارت افزایی و افزایش آموزشهای آزاد دانشجویان در قالب فرا برنامه ها و یادگیری های غیر رسمی از جمله برنامه های وزارت علوم در راستای افزایش مهارت شغلی و حرفه ای دانشجویان به شمار می رود.

دانش آموختگان دانشگاهی پس از اتمام تحصیلات مدت زمانی را که در جستجوی شغل مناسب گذراندن خدمت سربازی برای انجام امور مرتبط با فارغ التحصیلی خواهند کرد و این معمولاً امکان جذب و اشتغال بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی وجود ندارد؛ بر این اساس در طرح پایش اشتغال دانش آموختگان چندین سال است اجرایی می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها

جدیدترین آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها